7 sierpnia 2013

Kwestionariusz - Katarzyna Enerlich



Nazwisko... Po Tacie. 
Zawód... Niejeden. Ale nie rozpamiętuję. Obecnie – pisarka. Dobrze mi tak.
Wiek duchowy... Podszyta dzieckiem. Wciąż tym samym. 
Osobowość... Ewoluująca. Częściej niż co siedem lat. Mówię o tym zjawisku: rzeka. 
Motto życiowe... Niech rzeka płynie… Usiądę i poczekam.
Jestem fajna, bo... Mam dwa kolory oczu. To była moja pierwsza duma z samej siebie. Inne niż większość.
Jestem do kitu, bo... Ale ja nie jestem do kitu! 
Lubię... Żyć. To przyjemny stan. Taki… życiowy.
Denerwuje mnie... Dusi mnie czasem bezsilność. Ale staram się łapać oddech… Podziwiam... Doskonałość wszechświata. Wszystko jest idealnie pomyślane. Nie to, co wymyślone przez ludzi… 
Moje miejsce na ziemi... Zawsze jest tam, gdzie natura łączy się ze mną. Tam, gdzie są ogrody i zwierzęta. 
Gdybym trafiła szóstkę w totka... Wyprostowałabym to i owo. Ale nachalnie nie marzę o tym… 
W poprzednim wcieleniu byłam...Wierzę, że kotem. Ale kto mnie tam wie? 
Wciąż pracuję nad... swoim wewnętrznym ogrodem. Ileż w nim roboty! I to przez cały rok, na okrągło! 
Marzy mi się... Kurna chata. Na serio. Mam swoją, ale jest… za nowa! Przydałaby się na pisanie książek. 
Gdybym musiała przestać pisać... To przestałabym widzieć świat wyraźnie. 
Szczęście to dla mnie... Stan, w którym się jest. Również w deszcz, kaloszach i pod parasolem. 
Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat... A na co to komu? Teraz jest fajnie. 
Za 20 lat chcę... Mieć ładne zmarszczki i widzieć piękno.
Gdybym mogła wybrać sobie jeden talent... Chyba ten, co go nie mam. Tworzenia muzyki. Chętnie bym też pośpiewała. Miałabym wtedy już wszystko!
A na koniec powiem... Niech rzeka płynie. A ja sobie usiądę i poczekam. Co przyniesie…




Katarzyna Enerlich (ur. 15 lutego 1972 r. w Mrągowie) - polska pisarka.
Studiowała w Olsztynie na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim (Wydział Humanistyczny, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej). Pracowała jako dziennikarka, pracownik informacji turystycznej i promocji miasta oraz opiekunka osób starszych. Obecnie jest twórcą niezależnym. Należy do Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W wieku 12 lat zadebiutowała artykułem w czasopiśmie dla młodzieży „Płomyk”na temat rodzinnego Mrągowa, a następnie w "Świat Młodych" i "Na Przełaj". Już jako uznana pisarka publikowała w prasie ogólnopolskiej „Cogito”, „VariArcie”, „Natura i Ty” oraz w „Bluszczu”. Pisarka posiada doświadczenie dziennikarskie. Pracowała i współpracowała z Polskim Radiem Olsztyn, Telewizją Polską, Gazetą Współczesną, Gazetą Olsztyńską, Dziennikiem Pojezierza. Jest autorką wielu powieści obyczajowych, m.in. "Prowincja pełna marzeń", "Kiedyś przy Błękitnym Księżycu" oraz "Prowincja pełna smaku".

1 komentarz:

Cieszę się z każdego pozostawionego komentarza!